רוב הגברים והנשים משתמשים בבשמים ורואים בהם חלק בלתי נפרד מפעולות הטיפוח והאסתטיקה המאפיינות את היום יום שלהם. רבים קונים בשמים מובילים, כמו בשמים של המותגים פאקו ראבן, שאנל, מוגלר, פירס ומותגים נוספים לאירועים מיוחדים, לעונות מסוימות וליומיום. מאמר זה יגולל בפניכם אודות מותגי בשמים מובילים בשנים האחרונות.

 

קצת אודות בשמים

 

מחקרים מצביעים על העובדה כי בשמים עתיקים כמו ההיסטוריה של האדם. בתחילה השתמשו בבשמים לפולחנים דתיים, משיחת מתים והרחקת יתושים ופרעושים אך מהר מאוד בני האדם גילו את סוד הקסם של ריח הבשמים. הרומים פיתחו בשמים, הפרסים, המצרים וכן בישראל התגלתה מעבדה של בשמים מהמאה השישית לספירה. נכון להיום, ישנם סוגים שונים של בשמים, כאשר היוקרתיים ביותר (המותגים) מצביעים במידה ניכרת על אופיו והסטאטוס של אותו אדם שבחר להתיז עליו את הבושם. כיום, כמעט כל אחד מאיתנו משתמש בסוגים שונים של בשמים המתאימים לעור הגוף וסוג האירוע אליו הוא הולך. בנוסף, בשמים נחשבים כמתנה אידיאלית לכל אירוע ולכל חג.

 

קבוצות שונות של בשמים

 

  • פרפיום- כאן מדובר על הבושם המרוכז אותו אנו מכירים. הריכוז שלו מגיע עד ארבעים אחוזים וניתן לחוש בריחו לאורך כל היום.
  • או-דה פרפיום- כאן מדובר על בושם שבו הריכוז מגיע עד מקסימום עשרים אחוזים ולכן ההתנדפות שלו מהגוף קצרה יותר מאשר ריחו של הפרפיום האינטנסיבי אשר מכוהל בכ- 96%. בשמים מקבוצה זו יכולים להחזיק בדרך כלל עד ארבע שעות.
  • או-דה טואלט- אנשים רבים אינם יודעים מהו ההבדל בין בשמים או דה פרפיום לבין או דה טואלט ומאוכזבים מכך שריח הבושם מתנדף בצורה מהירה מהגוף שלהם.  כיוון שמדובר על בושם שרמת הריכוז שלו מגיעה למקסימום 10 אחוזים ולעיתים אף פחות, הוא לא יחזיק מעמד לאורך כל היום.  מתאים לאנשים אשר אוהבים ריח חלש של בושם ואנשים עם עור רגיש.
  • או דה קולון- כאן מדובר על "מי בושם" באחוזי ריכוז של 2-3. מי בושם אלו מתנדפים לרוב תוך עשרים עד ארבעים דקות.

 

 

 

 

בשמים מובילים לשנת 2013

 

  • וואן מיליון מבית פאקו ראבן - אחד מהבשמים המוכרים ביותר מביתו של פאקו ראבן הוא הואן מיליון. בושם זה אשר הושק בישראל בחודש יוני של שנת 2010 נחשב לאחד מהבשמים המובילים והיוקרתיים ביותר לגבר. נכון לשנת 2010 וואן מיליון מבית פאקו ראבן היה הבושם הנמכר ביותר בישראל. כאן מדובר על בושם אשר משתייך לסדרת הבשמים בעלי הריחות המתוקים.
  • קוקו מדמואזל מבית שאנל - אחד מהבשמים הקלאסיים והמובילים ביותר בשוק הבשמים בעשרים השנה האחרונות. אין זה מקרי כי רבים קוראים לבושם זה 'אגדי'. בושם זה זכה למקום חמישי ברשימת הבשמים הנמכרים ביותר ברחבי העולם. ריח הבושם הכובש המשלב ורדים ויסמין מצליח לכבוש נשים רבות מדי שנה.
  • אליאן של טיירי מוגלר - מוגלר אחד מהמעצבים הידועים החל עם ליין הבשמים שלו בשנת 1992 כאשר הושק הבושם הראשון שלו שזכה לשם ANGEL. בושם מיוחד אשר שילב את ריח השוקולד והפטוצ'ולי. כל הבשמים של מוגלר נחשבים כיוקרתיים. רבים מתארים את האליאן כאחד הבשמים בעלי הריח המיוחד והחושני ביותר אותו הם חוו. הבושם הינו שילוב ריחות של ענבר, יסמין וניל ועוד.
  • אברקרומבי פירס - גברים רבים טוענים כי כאן מדובר באחד הבשמים הנחשקים ביותר על ידי גברברי המדינה. בושם זה אשר הושק כבר בשנת 2002 אינו מאבד מהיוקרה שלו ונחשב כאחד הבשמים הפופולאריים ביותר של בית האופנה אברקרומבי פיצ'. ריח ארומטי מיוחד מאוד שמשלב לימון, רוזמרין, הל ומרכיבים מיוחדים נוספים הם המרכיבים העיקריים של בושם זה.

 

Comments (0)

No comments at this moment