אם בעבר אופנה ומראה חיצוני היו מעידים על מעמד, כיום הם מעידים בעיקר על הסגנון ועל אישיותה של האישה. המהפכה הפמיניסטית שחררה את הנשים מלהידמות למודלים צרים ומעטים וכיום ישנן אפשרויות רבות יותר של סגנון נשי וייחודי. מגמות משתנות בעולם האופנה מאפשרות לנשים להמציא את עצמן מחדש ולהשתמש באלמנט האופנתיות, לא רק עבור מראה סקסי או מתוק ומלבב, אלא גם עבור סגנון מחוספס או סגנון קלאסי וכן, ללכת אחרי מה שגורם להן להרגיש טוב יותר.

האלמנטים שמרכיבים את המושג אופנה מורכבים לא רק מביגוד, הנעלה, איפור, שיער ואקססוריז, אלא גם מאלמנט הריח שמתבטא בבחירת הבשמים שכל אישה בוחרת לעצמה. הריח, בהיותו חוש אבולוציוני קדום, שמגיע ישירות למרכז המוח ולא עובר דרך תחנות עיבוד שונות, יכול להשפיע רבות על ההרגשה ועל מצב ברוח של מי שנושאת אותו וכן, להשפיע על הדימוי שלה בפני הסובבים אותה, בין אם בחברה ובין אם בסיטואציות רומנטיות או מקצועיות.

אילו סוגי ניחוחות נשיים קיימים ומהם הבשמים שכל אישה הייתה רוצה?

ניחוח אישה – את בוחרת את מי שאת

בעבר בשמים מילאו את מטרתם הייעודית שהיא ריח טוב סביב האדם הנושא אותם, אך כמו כל אלמנט המרכיב את עולם האופנה, הבושם כבר לא משמש רק עבור המטרה שלו, אלא מייצג מערכת שלמה של ערכים ואפיונים של האישה הנושאת אותו. למשל, בושם מתקתק יעיד על עדינות ורוך, בושם רענן ולימוני יעיד על ספורטיביות וקלילות, ריח משכר יעיד על תחכום וחספוס וכן הלאה.

כיום, כל אחת יכולה לבחור מה הבושם שהכי מתאים לה ולבחור את האופן שבו הבושם מייצג אותה במצבים בהם היא נמצאת, בין אם מדובר בסיטואציה מקצועית, ביתית או רומנטית. בעזרת בחירה בבושם הנכון, יש לאישה את החופש לעצב את הדימוי שלה ולשלוט על ההשפעות שהיא תעורר בסביבתה הקרובה. במיוחד נכון הדבר כאשר הניחוח הנבחר הוא חלק ממותג יוקרתי שמגיע עם אפיון מסוים.

  • קוקו מדמואזל מבית שאנל – גבריאל בונר שאנל שידועה בכינויה קוקו שאנל, הייתה מקימת בית האופנה הצרפתי המפורסם שאנל. קוקו שאנל הייתה ידועה בראייה ייחודית של סגנון נוח וחופשי מה שמאוד התאים להלך הרוח הנשי המשוחרר ששלט בתחילת המאה הקודמת. קוקו שאנל הייתה הראשונה שיצרה בושם שהופק מכמה פרחים אשר נקרא "שאנל מספר 5", שעד היום נחשב לבושם הנמכר ביותר בעולם על ידי נשים.

קוקו מדמואזל מבית שאנל מסמל את הדור החדש של שאנל ומביא עימו תחושה של יוקרה, סגנון עוצמתי ובלתי מתפשר וכן מעיד על קלאסיקה וסגנון של אופנה עילית. כל אישה המעוניינת ליצור דימוי שכזה סביבה תהנה מהבושם הזה ומהערכים שהוא מביא עימו.

  • אליאן מבית טיירי מוגלר – בית טיירי מוגלר הביא עימו את הבושם אנג'ל שנחשב לאחד הבשמים הפופולאריים בעולם על ידי נשים. הבושם החדש אליאן הוא בושם שישר מבחינים בו ובעל ריח חזק ודומיננטי במיוחד. הבושם אנרגטי, חם ובוגר ומעיד על תחכום, חושניות ובגרות. עם זאת, הבושם בעל נטייה קלה של לימוניות, מה שמעניק לו רעננות והופך אותו לבושם מושלם. הבושם מתאים במיוחד לאירועים מיוחדים ולנשים בוגרות יותר ומביא עימו ארשת של עוצמה וניחוח נשי מהפנט.
  • נרסיסו רודריגז – נרסיסו רודריגז הוא מעצב אופנה אמריקאי ממוצא קובני שנחשב לאחד ממעצבי האופנה הצעירים והמצליחים בעולם. רודריגז ידוע בהתאמת המוצרים שלו לקו נשי שמעצים את הנשיות, מדויק ומתריס, בעת ובעונה אחת. הבושם של נרסיסו רודריגז מייצג אישה מודרנית ומהווה בושם מיוחד וחד פעמי. עיקרו של הבושם הוא מסק נדיר שמבוסס על תערובות פרחים וענבר, מה שיוצר ניחוח חזק של נשיות מפתה ומשכרת.
  • לה ויה אסט בל מבית לנקום – בושם זה מבית לנקום הוא ייחודי מאוד מכיוון שהוא קיים במהדורה עבור גבר ועבור אישה, מה שמעיד על שוויון מצד אחד, אך על בידול נכון יותר, מצד שני. הבושם מבוסס על תמציות של תערובות מפרח האיריס שאופן התגלמותו בבושם יוצרת ניחוח נשי, עדין וייחודי בעולם שבו ישנו מגוון רחב של ריחות נשיים ובשמים. פירוש שמו של הבושם מביא איתו בשורה גם כן ומלמד על הזכות לבחור בדרך חיים אישית. הבושם מעצים את הפשטות ואת הכנות ומעדיף את הזוהר והמראה הקורן, מעל הערכים הצרים של היופי המערבי.
  • אופוריה מבית קלווין קליין – בושם זה מגיע גם הוא במהדורה עבור הגבר ועבור האישה. ניחוחו משכר ועמוק ובולטת במיוחד העמידות שלו על הגוף. בשל זאת, הבושם מתאים גם להתנהלות יומיומית וגם לשעות הערב, לסיטואציות קלילות וגם לסיטואציות רומנטיות או חגיגיות.
  • קלואי מבית קלואי –בושם זה נחשב לפופולארי במיוחד למרות ניחוחו הדומיננטי והמחוספס. סוד קסמו של בושם זה הוא שגם נשים המעדיפות ניחוחות עדינים יותר או רעננים ירוקים, אוהבות את קלואי מבית קלואי, משום שריחו מקורי וייחודי והדומיננטיות שלו מדגישה זאת. הבושם משדר חושניות, סקרנות, אפלוליות ותשוקה אך בו בעת גם כוח, עוצמה וחספוס, המעידים על מקוריותו. 

Comments (0)

No comments at this moment