אם נכנסתם לאחרונה לחנות בשמים או חיפשתם בשמים באינטרנט, ודאי גיליתם שישנם לא מעט בשמים המוצעים למכירה, השונים זה מזה, ולא רק במחיר. אם אתם מחפשים בושם לאשה כדי להעניק מתנה, או להעניק מתנה בושם לגבר, תוכלו למצוא מבחר עצום של בשמים, הכוללים, כל אחד מהם, מרכיבים שונים ובעלי קשת רחבה של ריחות. ניתן למצוא כיום סוגים רבים מאד של בשמים. באיזה סוגים מדובר ומה מאפיין כל אחד מהם? על כך, במאמר הבא.

קבוצות הבשמים העיקריות

בשנים האחרונות הפכו הבשמים למוצר פופולארי מאד, ובעיקר בזכות המחירים הנוחים ומבצעי הבשמים הרבים שמוצעים לאורך כל חודשי השנה. בין אם מדובר ברכישת בשמים באינטרנט, שאף היא הפכה למקובלת מאד לאחרונה, או רכישת בשמים באחת מהרשתות הגדולות, האפשרויות הן רבות מאד וכוללות כמה סוגים עיקריים של בשמים. באופן כללי נחלקים הבשמים לארבע קבוצות: הקבוצה הראשונה הם בשמים הנקראים "פרפיום". מדובר בעיקר בבשמים המיועדים לנשים. בשמים אלה מכילים תמצית בושם טהור בשילוב עם 20 עד 40 אחוזי אלכוהול. הקבוצה השנייה הם בשמים הנקראים "או דה פרפיום", וגם הם בעיקר בשמים לנשים. בשמים אלה מכילים גם כן תמצית בושם טהור בשילוב עם 10 עד 20 אחוזי אלכוהול. הקבוצה השלישית הם בשמים מסוג "או דה טואלט", הנחשבים לבשמים המתאימים בעיקר לגברים והם מכילים בין 5 ל – 10 אחוזי אלכוהול. הקבוצה הרביעית והאחרונה הם בשמים מסוג "או דה קולון", המתאימים הן לגברים והן לנשים ומכילים ריכוז של 2 עד 3 אחוזי אלכוהול.

ניתן לראות כי ההבדלים בין קבוצות אלו הם באחוזי האלכוהול של כל אחד מהם. ככלל, ככל שאחוז האלכוהול גבוה יותר, כך הבושם נשאר על הגוף זמן רב יותר ואיננו מתנדף. בשמים מסוג "פרפיום" נחשבים למרוכזים יותר בשל אחוז האלכוהול הגבוה בהם, בהשוואה, למשל, ל"או דה קולון", עם אחוז אלכוהול נמוך במיוחד. בשמים כאלה יהיו פחות חזקים ויישארו גם זמן מועט יותר על הגוף. הבדל נוסף בין סוגי הבשמים, הוא גם במידת הפופולאריות שלהם. בשמי "פרפיום" נחשבים לנמכרים יותר ומבוקשים יותר, בהשוואה לקבוצות הבשמים האחרות. הסיבה לכך, כמובן, נעוצה בעובדה שהם נותרים זמן רב על הגוף ולכן כדאיים יותר. בדרך כלל, בשמים אלה יהיו גם מעט יותר יקרים מאחרים.

בשמים לפי מזג האוויר ותנאי האקלים

אם אתם מחפשים בושם לאשה מתנה, או בושם לגבר, כדאי לכם להתייחס גם לתנאי מזג האוויר של המקום. ישנם לא מעט בשמים באינטרנט, המתאימים כמתנה לגבר או מתנה לאישה, אך אינם בהכרח מתאימים למזג האוויר הישראלי. הבשמים נבדלים זה מזה גם במידת התאמתם לתנאי אקלים שונים. למזג האוויר השפעה רבה על הבושם ועל האופן שבו הוא נקלט על הגוף ומפיץ את ריחותיו השונים. בשל השפעה זו, ניתן למצוא בשמים, המתאימים במיוחד לעונת הקיץ החמה ובשמים המתאימים לחודשי החורף הקרים. באופן כללי, בשמים לחודשי האביב והקיץ מאופיינים כבשמים רעננים וקלילים יותר. בשמים אלה, עם ניחוחות חמוצים יותר, מתאימים גם לתנאי מזג האוויר הישראליים ומשתלבים נהדר בכל עונה. מדובר בבשמים פירותיים, בדרך כלל, בעלי ניחוחות של פרי הדר, כמו תפוז, לימון, אשכולית וגם ניחוחות של יסמין וורדים.

בשמים לחודשי הסתיו והחורף יהיו בשמים שונים, מאלה של הקיץ. בשמי החורף מאופיינים באחוז אלכוהול גבוה יותר וב"כבדות" רבה יותר. מדובר בבשמים דומיננטיים במיוחד, בשמים בריחות אוריינטליים ומתקתקים. תחת קבוצת בשמים זו אפשר למצוא את בשמי ה"פרפיום", הכוללים אחוז אלכוהול גבוה, כאמור, הנע בין 20 ל – 40 אחוזי אלכוהול. אפשר למצוא, בקבוצה זו, לא מעט בשמים בניחוחות של תבלינים מיוחדים, כמו קינמון, וניל, מוסק  ואמבר. בשמים אלה מתאימים גם לשעות הערב, שכן הם מורגשים יותר ואלגנטיים יותר. לעיתים גם מדובר בבשמים יקרים מעט יותר, בהשוואה לאלה של חודשי הקיץ, אך בזכות המבצעים הרבים והמחירים הנוחים, המוצעים בחנויות הבשמים באינטרנט, ניתן לרכוש גם אותם בעלות משתלמת מאד.

בשמים לצעירים או בשמים למבוגרים

הבדל נוסף בין הבשמים המוצעים היום מתייחס לגיל. אם אתם מחפשים בושם למתנה חשוב שתתייחסו לגילו של המקבל אותה. ניתן למצוא על המדפים היום בשמים, המתאימים במיוחד לצעירים ובשמים המתאימים למבוגרים. בדומה לביגוד, המותאם לגילאים שונים, או גם לקוסמטיקה, כך גם נכון לגבי הבשמים. רבים מתחילים להשתמש בבשמים בגילאים צעירים מאד, וניתן אף למצוא בשמים המתאימים לילדים. השימוש בבשמים נמשך לאורך כל חיינו ולכן חשוב להתאים את הבושם בהתאם לגיל על מנת להבטיח את הניחוחות המתאימים, שישתלבו נכון עם ריח הגוף. בכל הקשור, למשל, לבשמים של צעירים, אפשר לראות כי מדובר בבשמים טרנדיים יותר, כאלה המיוצרים על ידי זמרים, שחקנים או מפורסמים אחרים. לעומת זאת, בשמים למבוגרים יהיו בשמים קלאסיים יותר. ישנם לא מעט מבוגרים, המשתמשים באותו הבושם עשרות שנים מבלי להחליפו. לעומתם, הצעירים, נוטים להחליף את הבושם בתדירות גבוהה ואינם שומרים לו אמונים.

הבדל נוסף, הבא לידי ביטוי במסגרת השוואה זו, הוא בסוג הבושם. בשמים לצעירים הם בשמים קלילים יותר, בשמים בעלי אחוז נמוך של אלכוהול ובשמים חמוצים יותר. לעומתם, הבשמים למבוגרים יהיו בשמים מתקתקים יותר וכאלה הכוללים אחוז גבוה של אלכוהול. בשמים אלה נשארים על הגוף לזמן רב יותר והם גם נחשבים יוקרתיים יותר, בהשוואה לבשמים המיוחסים לצעירים.

לסיכום: ניתן לראות כי קיימים הבדלים בין סוגי הבשמים המוצעים, הבדלים המייחדים כל סוג והופכים אותו לכזה המתאים יותר או פחות לכל אחד. חשוב להתייחס למאפייניהם של סוגים אלה, ובהתאם - לרכוש את הבושם. 

Comments (0)

No comments at this moment