עם התפתחות עולם האופנה, הטיפוח והיופי התפתח גם עולם הבשמים, וכיום ניתן למצוא אין ספור אפשרויות וסוגים שונים של מוצרי בישום. כמו האביזרים האופנתיים השונים, גם הבושם הפך לייעודי עבור אירועים מיוחדים כמו דייט ומסיבה, ועבור שימוש יומיומי, כמו עבודה ובילוי חברתי. כמו כן, הפיתוח שנעשה סביב הרכבו הכימי של הבושם דאג להתאים מוצרי בישום שונים לעונות השנה, טמפרטורות, בוקר וערב ואף עבור גיל, מין ומגדר.      

 מה גורם לניחוח בושם מסוים להיות מתאים לגבר ולא לאישה, ולאישה ולא לנערה? על מנת לענות על שאלה זו, חשוב להבין ראשית את תהליך הפקתו ויצירתו של הבושם.

מרכיבי הבושם – ניחוחות ותהליך יצירה

את עולם הבשמים ניתן למפות לשני חלקים עיקריים שהם הניחוחות וההרכב הכימי. חלקים אלו קובעים למעשה את אופיו של הבושם והתאמתו לאורח החיים שלכם. עולם הניחוחות מגוון מאוד, אך ניתן לסווגו לניחוחות כבדים יותר, דומיננטיים יותר ובעלי אופי משכר וחושני, אל מול הניחוח המרענן, הקליל, המשתלב והספורטיבי. חומר הגלם שמבסיסו יוצרים את ניחוח הבושם, קובע את הגוון שלו, אך גם ההרכב הכימי מהווה חלק משמעותי.

בשמים מורכבים משילוב של תמצית ריח המופקת מחומר גלם טבעי או סינטטי, בשילוב עם אלכוהול. חומרי הגלם הקלילים יותר – הלימוניים וההדרים יהיו אלו המתנדפים ראשונים, וחומרי הגלם הכבדים יותר, אלו המופקים מתבלינים ועצים, יישארו על העור זמן רב יותר.

גם למרכיב האלכוהולי חלק גדול בקביעת עמידותו של הבושם, ובעזרתו מתאפשרת יצירה של בשמים מעניינים ומגוונים. ככל שתמציות הבושם יהיו מהולות בריכוז גבוה יותר של אלכוהול, כך תגדל כמות ריכוז הריח הסופית של הבושם, וכך תגדל עמידותו והדומיננטיות שלו.

בישום לנשים ובישום לגברים

תהליך ייצור הבושם והאפשרויות שגלומות בו, הופכות אותו למגוון ומתאים לכמה שיותר אירועים ולכל המינים. רוב רובם המוחלט של הבשמים יהיו מיועדים לנשים בוגרות, כיוון שגם בושם קליל וספורטיבי, המורגש בעדינות על העור, וגם בושם משכר ודומיננטי, יתאימו לאורח חיי האישה וישמשו אותה בכל אירוע.

בשונה מנשים, אצל גברים הסיפור הוא קצת שונה. הריחות המשכרים והריחות הקלילים יכולים להתאים לגבר, אך לא לכל אירוע ולכל זמן. למשל, הריחות המשכרים והכבדים, בעלי ריכוז גבוה של כוהל, אשר נשארים לאורך זמן בגוף, מיוחסים בדרך כלל לנשים, אך ישנם ניחוחות ממשפחה זו שמושלמים עבור הגבר כמו ניחוח טבק, וניחוח בעל ארומה חריפה יותר.

בדרך כלל יתאים סוג כזה של בושם לגבר לאירוע מיוחד ולילי, המתרחש במזג אוויר קריר יחסית. בנוגע לאירועי היומיום, נוהגים הגברים להשתמש בפתרונות בישום אחרים, אך דווקא הבשמים הקלילים יותר בעלי הניחוח החמצמץ, יכולים להיות מצוינים עבור שימוש יומיומי של גברים. ריכוז הכוהל הנמוך שלהם והארומה העדינה המשתלבת עם העור, יכולה לשוות ניחוח של ניקיון, המזכיר בשמי יוניסקס.

נערות מתבגרות מול נשים בוגרות

כאשר מדובר בבושם המיועד לנערות, יש לעשות אבחנה בין בושם זה לבין בושם לאישה. הסיבות ליצירת חוצץ בין נשים ונערות הוא כמובן התשוקה והמיניות המאפיינת את הבושם, אך גם המרכיב הטרנדי והאופנתי מהווה חלק משמעותי. הבשמים המשכרים שמאופיינים בחושניות וארומה חריפה, מכילים לעיתים פרומונים הנקשרים למיניות, ומיועדים לפגישות רומנטיות ובילויים ליליים. לכן, ישנם בשמים במשפחה זו אשר פחות יתאימו לנערות מתבגרות, שעדיין לא חוות את אורח חייה של אישה בוגרת.

כמו כן, לא כל בושם שמיועד עבור נערה, יתאים לאישה בוגרת, כיוון שהרבה מהבשמים שמיועדים לנערות מגיעים באריזה נוצצת וטרנדית. למשל, בשמים המושקים וממותגים ע"י כוכבות פופ, אשר יתאימו מאוד לנערות מתבגרות, פחות יהיו נחשקים ע"י נשים בוגרות, שיעדיפו מוצר ייחודי יותר

Comments (0)

No comments at this moment