צהריים אחד השבוע, אני יושב בפייסבוק דרך הסמרטפון שלי תוך כדי ארוחת הצהרים בעבודה, ואני קורא סטטוס של אשתי "מאוהבתתתתת" אז הגבתי לה לב, היא הגיבה לי חזרה, ואני חייכתי, כי איך אפשר שלא, הרגע קיבלתי את המחמאה הכי טובה בעולם, אבל אז צצה לה תגובה עוקצנית של אחת החברות "חחחח במי הפעם?" היא כתבה, לא יכולתי להתאפק, נכנסתי לקרוא את תגובתה המקורית של אשתי.

הוא אז התבדיתי קצת, התמונה ששמה אשתי בתגובה היה בקבוק מלבני שמזכיר מראה של אחוזה אירופאית עם סרט ורוד שגורם לה להראות כמו ביתה של הנסיכה, מדובר בבושם קלואה כמובן, עכשיו מצד אחד ממש התאכזבתי כי הייתי בטוח שזה אני, מצד שני זה גם היה ממש חמוד, ומצד שלישי זה הרי אני קניתי לה את זה, קלואה הוא בושם צרפתי בעל ניסיון של שישים שנה בתחום, יש אותו במספר ריחניים ומדורים שונים, אך האיכות, אתם תתאהבו בה.

 

בבשמים, כמו בסרטים, יש "שוברי קופות" כאלו שפשוט מגיעים לשוק ומהר מאוד כובשים אותו, וכמו בעולם הקולנוע, גם בבשמים יש מדע בדיוני, עולם חיצון ורומנטיקה, הטובים הם אלו שמצטיינים בכמה מהקטגוריות הנ"ל, הבושם אליאן מבית טיירי מוגלר לאישה הוא כל הקטגוריות יחד, הוא אחד מה-Best Sellers בעולם הבישום החושני, הוא רומנטי, מזכיר מדע בדיוני, וכשמו גם העיצוב שלו נלקח כהשראה מהעולם החיצון.

מוגלר, מוכר כחובב גדול של אבנים מעוצבות, אריזות בשמים מלוטשות בהשראת אבני חן וקריסטלים, השיק את הבושם ב-2005 והפתיע את עולם הבישום כשהביא אליו אל העיצוב המיוחד הזה, ם כאן כמו בכל בשמיו מוגלר חושף בפנינו רק את חלק ממרכיביו של הבושם ומשאיר את האחרים סודיים ואפופים במסתורין.

 

בשמים חושניים עשויים לרוב ממרכיבים חמים, מתוקים, מתובלים וארומטיים מעוררי חושים שנשארים על העור הרבה זמן. התווים הבולטים ביותר בבשמים מהסוג הזה הם מאסק, פטצ'ולי, קטורת, אמבר, פלפל ורוד, יסמין (מאפיינים את הבשמים האוריינטליים) ומרכיבים מתוקים ואכילים כגון קרמל, שוקולד, קוקוס, קינמון ווניל. הרבה מהבשמים הללו נחשבים למיסטיים, לוהטים ומסתוריים ואף מכילים פרומונים – הורמונים שידועים כמעוררי תשוקה ומשיכה. אופי הבושם יבוא לידי ביטוי גם בעיצוב האריזה, הרבה פעמים האריזה תהיה בגוונים כהים שמשדרים אווירת ערב ולילה ויכילו הרבה אלמנטים של זהב ושחור, או כאלו שמרמזים על התווים החמים המרכיבים את הבושם.

 

קוקו מדמואזל של שאנל, כמו הבושם אליאן מבית טיירי מוגלר, גם הוא מיוחס לעולם הבישום החושני, הקוקו מדמואזל נחשב לאייקון של ממש בעולם הבישום היוקרתי, לבושם קוקו מדמואזל נחשפתי לראשונה לפני כעשר שנים כשאני ואשתי הרחנו אותו על גברת נכבדה שחלפה על פנינו, לבושה במיטב מותגי היוקרה והותירה שובל מדהים של ניחוח יוקרתי ומהפנט, אני זוכר שאשתי לא התאפקה ועצרה לשאול אותה די במבוכה איזה בושם היא לובשת (באנגלית זה נשמע יותר טוב..) ואני לא אשכח את האופן שבו היא הסתכלה עליי ונקבה לי בהתנשאות את השם "Chanel Mademoiselle", ידעתי שאני חייבת להשיג לה את הבושם הזה ויהי מה, ואכן מאז ועד היום אשתי חייבת שיהיה לה בכל זמן את הבושם הזה בקומודה, העיצוב מלבני, קלאסי ונקי לא פלא שהוא הפך לאחד הבשמים הנמכרים בעשרים השנים האחרונות ולקלאסיקה של ממש.

גם בגזרת הבשמים לגברים, ישנם לא מעט בשמים ססגוניים וצבעוניים, בושם פירס מבית אברקרומבי הוא בושם לגבר, בעל טעם צעיר ונועז, מצד אחד פשוט אך מצד שני חצוף וחד, האריזה והריח הקלאסי הם כנראה מה שהופכים אותו לאחד הבשמים הנמכרים בארה"ב ובישראל, אברקרומבי אנד פיץ' נחשב בכל למותג מאוד פופלארי בכל ריחות שונים ומגוונים, בקרב הצעירים במיוחד.

ובחזרה לגזרה הנשית, בישראל ידוע כי העונה החמש נפרסת על כ-11 חודשים בשנה, לכן חשוב להשתמש בבשמים המתאימים, בושם מולקולה מבית אסנטריק מולקיול ( ESCENTRIC MOLECULES) הינו בושם הנחשב לדור הבא של בשמי הבוטיק, הוא מצטיין בריכוז חסר תקדים של מולקולות בושם מובחרות אליהן מתחברים מרכיבים טבעיים נוספים שיוצרים ניחוחות מגוונים, בנוסף יש לציין כי הוא מהסדרה הראשונה של בשמים מולקולאריים המגיעים לישראל.

יער, עצים ורוח נושבת, טיול באביב עם המשפחה או בן הזוג, זה מה שהזכיר לי הבושם בושם נרסיסו רודריגז לאישה,  בעל ריח עצי טחב יערות והמון אומץ, קשה מאוד להתעלם מריחו החזק אך העדין והקלאסי, הניחוח הוא מושק מעודן ומרוכך על ידי שילוב של ענבר, שורש עשב אינדיאני וארזים לבנים וכהים ומפגש עם גרדניה קורנת ורכה.

Comments (0)

No comments at this moment