מדריך ריחני:   מה ההבדל בין בושם או דה פרפיום לבושם או דה טואלט

יום ההולדת של החברה שלך מתקרב, ואתה חשבת כבר על מתנה. אתה נכנס לחנות הבשמים, מכריז למוכרת: "אני רוצה בושם", ומציין את התקציב, פחות או יותר. היא לא מתרשמת: "איזה בושם? או דה פרפיום או או דה טואלט?", היא שואלת. אין לך מושג למה היא מתכוונת, או למה המילה "או" מופיעה כל כך הרבה פעמים במשפט. "אני אחזור אליך עם התשובה", אתה אומר, וניגש לבדוק את ההבדלים בין סוגי הבשמים האלה. מה אתה מוצא?

הסוד הוא בהרכב

כיום, מבחינים בין מספר סוגים של בשמים, אשר נבדלים ביניהם בהרכבם, בריכוזם הסופי ובמשך הישארותם על הגוף. בושם מסוג או דה פרפיום נחשב לחזק ביותר. הוא מכיל 100% תמציות בושם, אשר מכוהלות ב-86% אחוזי אלכוהול. התוצאה היא ריכוז סופי גבוה באופן יחסית, של פחות מ10% ריכוז. זהו סוג הבושם בשני בעוצמתו כיום, לאחר ה"פרפיום", והוא נשאר על הגוף פרק זמן מרשים, של מספר שעות לפחות.

בושם או דה טואלט מכיל נוסחה שונה לחלוטין. כאן, המדובר הוא ב-100% תמציות בושם טהורות, המכוהלות בכ-80% אלכוהול. התוצאה הסופית, מהבחינה הזו, היא ריכוז סופי נמוך יותר, של 5-10%. לא צריך להיות בעל יכולות היסק חדות מדי כדי להבין כי או דה טואלט יהיה חלש יותר מעמיתו, ויישאר על הגוף לפרק זמן קצר יותר, שעומד לרוב סביב שעתיים או שלוש. וכן, מחירו יהיה לרוב נמוך יותר.

 

מבחן הפופולאריות

העובדה שהמוכרת הציעה לך דווקא את שני סוגי הבשמים האלה אינה מקרית, היות ואלו הם הזנים הנפוצים ביותר כיום. הסיבה העיקרית לכך היא האיזון היחסי, שמתבטא גם במחיר: מצד אחד, התוצאה אינה עולה הון תועפות כמו סוג הפרפיום, ולא "חונקת" את הסביבה. מצד שני, לעומת בשמים נטולי אלכוהול כמעט לחלוטין ("או דה קולון"), התוצאה מרשימה ומרעננת הרבה יותר, ונשארת על הגוף לפרק זמן ארוך יחסית.

לכל אירוע, יש את הבושם שלו

עקב הנאמר מעלה, הרי שניתן למעשה להבחין גם בין השימושים האפשריים של כל בושם, מעבר למטרה הברורה של הפצת ריח נעים בגוף. אז, נכון, בשניהם יש אלכוהול בכמויות בינוניות. ועדיין, בעוד השימוש באו דה טואלט יכול להיות באופן יומיומי, לפני פעילות ספורטיבית או לחילופין בימי הקיץ, בבושם האו דה פרפיום נהוג "להשקיע" לפני פגישות או אירועים חברתיים, בחודשי חורף וכן הלאה.

עם זאת, האבחנה הזו בסיסית ביותר, ואינה אומרת מאומה על טיב הבושם: בושם חלש ואיכותי של חברה אחת עשוי בהחלט להיות מכובד ונעים יותר מאשר בושם מאסיבי של חברה אחרת. הסוד הוא בריח שלו על הגוף, ובהתאמה לצרכים הייחודיים של הרוכש.

Comments (0)

No comments at this moment