קוקו שאנל ביקשה פעם מחבר ותיק, חוקר ואלכימאי שיפיק לה תמצית ש "תריח כמו זר פרחים". החבר לקח על עצמו את המשימה המאתגרת והציג בפניה חמש תמציות שונות. קוקו שאנל הריחה את כולן והכריזה בהחלטיות: "אני רוצה את מספר חמש". וזהו סיפורו של הבושם, שאולי הוא הכי מוכר בעולם, שאנל חמש. מאז זרמו פרחים רבים בנהר הבשמים, יחד עם תמציות, ריחות וניחוחות, השמורים ליצרנים רבים וטובים אחרים מלבד שאנל. השאלה היא רק, היכן כדאי לקנות אותם?

מרחרחים בשטח

שאלת מליון הדולר, או אולי מליון טיפות הבושם היא, היכן באמת כדאי לקנות אותו. מה מבטיחות הרשתות, מה אומר הדיוטי ופרי, ואולי פשוט נמריא לכיוון לונדון או פריז בחיפוש אחר הבושם שלנו?

  • קניית בשמים בדיוטי פרי קורצת לרבים העושים את דרכם לחו"ל. החנות הגדולה שיש עליה פטור ממסים היא הזדמנות של ממש ליהנות ממוצרים מוזלים, או לפחות פטורים ממסים. המחירים הנוחים, המבחר הגדול והיכולת לדבר בעברית ולהבין מה אומרים לכם- כל אלו הופכים את הקנייה לאטרקטיבית, משתלמת כלכלית ולפי ההשוואות, גם המבצעי הם אטרקטיביים מאד. יחד עם זאת, אם בכוונתכם לרכוש רק בושם אחד, יכול להיות שהמבצעים של הדיוטי פרי לא יתאימו לכם. אם יש מבצע של שלושה בשמים והרביעי מתנה, אתם עלולים לגלות ש"נתקעתם" עם יותר בשמים ממה שרציתם.
  • קניית בשמים במשביר לצרכן, אשר היא גם הרשת המחזיקה בבעלותה את רשתות הפארמה ניו פארם ואפריל, מציעה מבחר גדול מאד של בשמים, עם דגש על מבצעים שונים, במיוחד בתקופות החגים. בכלל, מועדים כמו חג האהבה , בין אם הישראלי- ט"ו באב- ובין אם הלועזי –ולנטיין-, הם מועדים מועדפים על הצרכנים לרכישת בשמים, בנוסף לחגים ומועדים שונים.
  • קניית בשמים בסופר פארם מספקת חווית קנייה עבור רבים. הרשת הצליחה למתג את עצמה היטב ובנתה מוניטין של מקום שכדאי לרכוש בו בשמים, לנשים ולגברים, עם מבחר ומקום אמין ובטוח המציע מגוון רחב של בשמים. סופר פארם היא הרשת בה נקנים הכי הרבה בשמים, אפילו יותר מאשר בדיוטי פרי. באחוזים זה אומר 32% קנייה בסופר פארם, לעומת 21% קנייה בדיוטי פרי.

טסים אל עבר הריח

ומה קורה עם קניית בשמים בחו"ל? מן הסתם לא תטוסו על פריז, מילנו או לונדון רק כדי לרכוש בושם. אבל אם אתם כבר שם, מומלץ לפקוד את החנויות והרשתות המקומיות וליהנות מהבושם בשפה המקורית שלו. מומלץ לרכוש בשמים שיוצרו בארץ בה אתם נמצאים. כלומר, אם תחליטו לרכוש בושם צרפתי באיטליה, הוא יעלה כמו בושם שתקנו בארץ. חשוב לציין כי לעתים המבצעים שמציע הדיוטי פרי הם  אפילו משתלמים יותר מאלו שתמצאו בחנויות בחו"ל, תלוי במבצע.

אחד המקומות שבהחלט כדאי לקנות בו בשמים בארץ הוא אילת. בעיר זו המע"מ מבוטל, והצרכנים יכולים ליהנות ממחיר מוזל של הבושם. למתעניינים, המצויים בחופשה בחו"ל, כדאי להזדרז ולרכוש בשמים מאחר ובקרוב יוחזר המע"מ גם לאילת.

ומה אוהבים הישראלים? גברים ישראלי נמשכים יותר לבשמים שריחם מתקתק מעט, בניגוד לגבר האירופאי שמחפש את הריח המריר והמחוספס. הבושם מביתו של פאקו רבאן, וואן מיליון, הוא הבושם הנמכר ביותר בקרב גברי ישראל. אחריו מובילים בשמים דומיננטיים ומתקתקים אחרים, דוגמת בלק אקסס, פאי, מבית ג'יבנשי ו-רושס.

הנשים הישראליות מעדיפות להחליף ולשנות, ואף רוכשות בשמים שונים המתאימים לאירועים שונים. זאת בניגוד לגברים שיתיזו על עצמם את אותו הבושם לעבודה, לדייט או לאימון כושר.

הבשמים המועדפים על הנשים הישראליות גם הם עם העדפה למתוקים יותר וכן לרעננים ואווריריים, דוגמת קוקו מדמואזל של שאנל, אופוריה ובשמים מבית דיור ופראדה.

על טעם וריח

המודעות הישראלית בנוגע לטיפוח, אסתטיקה ושימוש בבשמים הולכת וגוברת. גברים רבים משקיעים בטיפוח אישי, כולל שימוש בבשמים, בעוד שנשים מגוונות את שולחן הטואלט שלהם במבחר ריחות נעימים ומגוונים המתאימים לאירועים שונים. חשוב לבדוק את הבושם היישר על העור, להסתובב עימו מעט כדי שיתנדף ולשוב ולהריח אותו טרם הקנייה. עוד חשוב לזכור כי בושם יכול להריח נפלא על אדם אחד ופחות נפלא על אחר, לכן ההתאמה חשובה יותר מאשר מותג על כזה או אחר.

 

 

Comments (0)

No comments at this moment